Меню
Your Cart

Общи условия

Общи условия за предоставяне на услугата „Интернет достъп“ чрез собствена мрежа за пренос на данни

I. Предмет и общи положения

1. Настоящите Общи условия за предоставяне на Услугата „Интернет достъп” са изготвени от САТНЕТ Карлово ЕООД (наречен по-долу „САТНЕТ“ или „ОПЕРАТОР“), със седалище и адрес на управление гр. Карлово, ул. Свежен 10, вписано в Търговския регистър на Агенцията по вписванията с ЕИК 115886329, ДДС № 115886329.

Адрес за кореспонденция и телефон за контакт със САТНЕТ са:

 гр. Карлово, 4300, ул. „Свежен” № 10, община Пловдив;

 тел: +359 88 8446706;

 e-mail: support@satnet.bg.

2. По смисъла на настоящите Общи условия следните думи и изрази, включително и когато са членувани и/или употребени в множествено число ще имат посочените в тази точка значения:

„Мрежа” е собствена електронна съобщителна фиксирана мрежа на САТНЕТ и/или негови партньори за пренос на данни;

„Услуга” е която и да е услуга, предоставяна от САТНЕТ чрез Мрежата съгласно тези Общи условия.

„Потребител” е дееспособно физическо лице/юридическо лице с място на стопанска дейност в Република България/ търговско представителство, регистрирано в Република България/институция, осъществяваща дейност на територията на страната по силата на международно споразумение, което е сключило договор за предоставяне на достъп до Мрежата и за ползване на Услуги чрез нея;

„Оборудване” е съвкупност от телекомуникационна техника и устройства с оценено съответствие, съгласно действащите нормативни изисквания в Република България, предоставени от САТНЕТ на Потребител за целите на осигуряване на достъп до и ползване на Услугата, в съответствие с условията на договора за услуги;

3. Договорът на САТНЕТ за предоставяне на услуги включва тези общи условия за предоставяне на достъп до Интернет, публикувани на страницата на САТНЕТ – www.satnet.bg, както и спецификация и ценова листа, които са неразделна част от Общите Условия.

4. Тези Общи условия имат задължителна сила за ОПЕРАТОРА и за ПОТРЕБИТЕЛИТЕ на УСЛУГИТЕ. ПОТРЕБИТЕЛИТЕ удостоверяват съгласието си чрез подпис под Договора за Услуги.

5. Тези Общи Условия определят условията за поддръжка и профилактика на предоставената Услуга, както и използването на предоставеното Оборудване.

6. Общите условия са неразделна част от индивидуалния договор между САТНЕТ и ПОТРЕБИТЕЛЯ и стават задължителни за крайния абонат от датата на влизане в сила на индивидуалния договор. Общите условия са приложими и за съществуващите клиенти, които ползват услугите към момента на влизането им в сила.

7. Настоящите общи условия и всички изменения се публикуват на страницата – www.satnet.bg и влизат в сила по реда предвиден от ЗЕС.

8. Условия различни от тези, предвидени в Общите условия, могат да бъдат уговорени в договорите за услуги между САТНЕТ и ПОТРЕБИТЕЛЯ или в допълнителни писмени споразумения или приложения към тях, при спазване на действащото законодателство.

II. Договор за услуги

9.   САТНЕТ сключва писмен Договор с лица желаещи да ползват Услуги, наричан по-доло Договор. Договорът при общи условия влиза в сила незабавно след сключването му, освен ако абонатът не е заявил писмено желание договорът да влезе в сила в определен момент.

10. Договорът с потребителя за Услуги се подписва от оторизиран служител на САТНЕТ и се предоставя на абоната.

11. Потребителите имат възможност да сключват безсрочен договор за услуги, както и да сключват договор за услуги със срок описан в Договора.

12. Потребителите имат възможност в 7-дневен срок да се откажат от ползване на услугите, без да дължат неустойки. 

13. При сключване на договор за услуги потребителите се идентифицират както следва: 

За физически лица български граждани или чуждестранни граждани – с валиден документ за самоличност с вписани : име, ЕГН/ЛНЧ, номер, постоянен адрес и/или адрес на Услугата. 

За юридически лица – Булстат, МОЛ, ЕИК , адрес на регистрация и адрес за кореспонденция. 

Нотариално заверено пълномощно и документ за самоличност на пълномощника, в случай че договорът се сключва от трето упълномощено лице. 

14. При сключване на Договор за услуги САТНЕТ може да изисква и други документи при спазване на действащото българско законодателство. 

15. САТНЕТ има право да откаже сключване на Договора за услуги, свързване на абоната към мрежата или възстановяване на спрян достъп, когато: 

Лицето не е предоставило данни и/или документи изисканите от САТНЕТ за сключване на Договор за услуги. 

Лицето има просрочени задължения или други нарушения по договора за услуга. 

Лицето е предоставил достъп на услугата на трето лице. 

При липса на техническа възможност. 

При некоректна експлоатация на предоставеното оборудване от САТНЕТ.

III. Услуги

16. Услугата „Интернет Достъп“ се състои в осигуряване на високоскоростен неограничен достъп до Интернет. Максималните (рекламирани) достижими скорости са: на сваляне 99 % от регламентираната скорост, на качване до 95% от регламентираната скорост. Обичайните скорости на услугата достъп до интернет, според тарифния план, са до 90 % от предварително дефинираните параметри на тарифния план. Минималните скорости са до 50 % на качване и до 50 % на сваляне. При условия на предлагани услуги с гарантирани скорости – Максимална достижима скорост е 99.9% от регламентираната, обичайната отчетена е 95.8% от регламентираната и минималната е 95 % от регламентираната скорост.

17. САТНЕТ има право свободно да предлага услуги, различни от услугите за достъп до интернет, които са оптимизирани за определено съдържание, приложения или услуги, или комбинация от тях, когато оптимизирането е необходимо, за да се изпълнят изискванията за съдържанието, приложенията или услугите за определено ниво на качество.

18. Ако в индивидуалния Договор за услуги не е уговорено друго, Потребителят има право да използва Услугите с включване към мрежата на неограничен брой устройства.

19. Услугите се предоставят в зависимост от технологичните възможности на Мрежата в различните местоположения на покритие.

20. САТНЕТ използва механизми за мониторинг на мрежата, одобрени от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), при спазване на всички нормативни изисквания на вътрешното законодателство и правото на ЕС, принципите на прозрачност, недискриминационност, пропорционалност, съгласно Регламент (ЕС) 2015/2020 от 25.11.2025г.

21. Сатнет не прилага мерки за управление на трафика в това число да блокира, да забавя, да променя, да ограничава, да влошава качеството, да упражнява намеса или да наблюдава специфично съдържание, приложение или услуга, с изключение на случаите, когато това е необходимо и докато трае необходимостта. Управление на трафика е приложимо с цел спазване на действащото законодателство и правото на ЕС и/или с цел запазване на сигурността и целостта на мрежата, крайните устройства и предоставяната услуга. Мерките за управление на трафика може да обхващат обработване на лични данни, единствено, ако това обработване е необходимо и пропорционално за постигане на описаните цели. Това обработване се извършва в съответствие с Директива 95/46/ ЕО на Европейския парламент и на Съвета и с Директива 2002/58/ЕО на Европейския парламент и на Съвета.

22. САТНЕТ публикува пълно описание на предлаганите услуги в официалната страница (www.satnet.bg) и центровете за обслужване на клиенти.

23. За да използва предоставените услуги ПОТРЕБИТЕЛЯТ, следва да сключи индивидуален договор с ОПЕРАТОРА, който съдържа индивидуалните характеристики на конкретната услуга, както и специфичните условия и уговорки за използването й. В този случай, условията на индивидуалния договор имат превес над разпоредбите на тези Общи условия, които им противоречат. Всички останали разпоредби от тези Общи условия се прилагат в отношенията между страните.  

IV. Активиране на услугата

Активирането на услугата става в срок от 5 работни дни след подаване на заявление от потребителя. 

За активиране на услугата, техническа поддръжка и профилактика, ПОТРЕБИТЕЛЯТ е длъжен да осигури безпрепятствен достъп до комуникационното оборудване, инсталирано в дома, офиса, търговски обект или производство или в идеалните общи части на жилищните сгради (фасада, мазе, стълбище, под покривно пространство).

САТНЕТ уведомява ПОТРЕБИТЕЛЯ (писмено, чрез телефонно обаждане или лично на място) за датата и часа за инсталация на  комуникационно оборудване. Това правило не се прилага, в случаи на аварии, когато е необходимо неотложно действие за запазване целостта и сигурността на МРЕЖАТА, живота и здравето на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ и/или трети лица.

Предоставянето на услугата може да бъде отказана при липса на техническа възможност за инсталиране на услугата с предварително уговорените параметри. 

При временно изключване на услугата от страна на клиента повторната активация е в рамките на 24 часа. 

При изключване на услугата поради неплатени задължения, активирането става само след заплащане на дължимите суми плюс такса включване.

ПОТРЕБИТЕЛЯТ е длъжен да ползва предоставеното му телекомуникационно оборудване с грижата на добър стопанин и да не предприема лично или чрез трети, неоторизирани лица действия, които могат да доведат до унищожаване, повреждане и/или изменение, в което и да било комуникационно устройство, кабели или други елементи от Мрежата, инсталирани от ОПЕРАТОРА.

V. Начин на плащане, цени

24. Всички цени се заплащат в зависимост от ценоразписа, определен от САТНЕТ, публикуван в сайта -www.satnet.bg. Заплащаните такси може да са както следва:

Месечна абонаментна такса за предоставяните услуги, започва да се начислява от датата на активиране на услугата и се заплаща авансово до 15-то число на текущият месец;

Инсталационна такса за свързване към МРЕЖАТА се заплаща еднократно при сключване на договора. Приложима само в случаите на специални изисквания към услугата от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ.

Такса включване, се заплаща след активиране на услуга, изключена поради неплатени такси от ПОТРЕБИТЕЛЯ, който иска да я активира повторно.

Дължима сума за наем или използване на комуникационно оборудване, може да се заплаща еднократно (за целия срок на договора) или месечно, съобразно условията на индивидуалния договор.  

25. Цените за предоставените услуги се заплащат чрез предпочитан метод от ПОТРЕБИТЕЛЯ: в брой, в офисите и касите на ДОСТАВЧИКА, по банков път или чрез други системи за плащане. При плащане на цените по банков път или чрез други системи за разплащане, плащането се счита за извършено от датата на постъпване на сумите по сметката на ДОСТАВЧИКА. 

26. ДОСТАВЧИКА издава съответния счетоводен документ за получено плащане от ПОТРЕБИТЕЛЯ.

27. В случай на частично или цялостно неизплащане на дължимата сума в продължение на 30 последователни дни, потребителя подлежи на изключване от мрежата и изземване на суми по съдебен път, като съдебните разходи са за сметка на Потребителя. 

28. В случай че неизплащането на сумите продължи след изтичането на срока за плащане, САТНЕТ има право да преустанови достъпът на Потребителя до услугата или да прекрати договора за услуги. 

29. Минимален срок за ползване на услугата Достъп до интернет е 1 календарен месец.

30. САТНЕТ си запазва правото да променя цените на предоставяните услуги по реда, предвиден в действащото законодателство. Промяната влиза в сила 3 месеца след от публикуването й.

VI. Прекратяване на услугата

31. ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да иска прекратяване на Договора и на предоставянето на Услугата, без да обосновава причините за това като заплаща всички дължими суми до дата на прекратяването му.

VII. Права, задължения и отговорности на ДОСТАВЧИКА

32. Права  и задължения:

САТНЕТ има право да получи достъп до имота на потребителя за инсталация и поддръжка на линейни съоръжения и крайни устройства. 

Да извършва планирани или други необходими прекъсвания на услугата с цел профилактика на мрежата, като уведомява потребителя, с изключение на случаите на аварийна ситуация. 

Да осъществява контрол за изпълнение задълженията на потребителя. 

Да поддържа в изправност мрежата си. 

Да поддържа обявената скорост и качество на интернет връзката в продължение на 3 месеца от обявяването й. 

Да уведомява клиентите при промяна на скороста и качеството на връзката поне две седмици преди промяната. 

Да оказва съдействите на съответните органи за откриване и наказване на лица извършващи злоумишлени действия като hack, spam, crack, flood и т.н., нарушаващи Интернет етиката или нанасящи вреди на лица, свързани към Интернет или асоциирани мрежи.

Да предоставя договорените услуги в съответствие с разпоредбите на действащото законодателство и приетите за прилагане в Република България и ЕС стандарти и други технически спецификации.

Да предоставя по телефона или на интернет страницата си (www.satnet.bg ) информация за условията и реда за използване на услугите, цените и ценовите пакети, както и за новопредлаганите услуги;  

Да съхранява цялата информация, свързана с разплащанията на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ в нормативно определените срокове и да предоставя на ПОТРЕБИТЕЛЯ, при писмено искане, разпечатка от тези разплащания;  

Да не предоставя на трети лица информация, отнасяща се до ПОТРЕБИТЕЛИТЕ, без съгласието им, с изключение на случаите, в които се предоставя при законосъобразно искане на съответните компетентни органи;  

Да спазва срока за активиране на услугите на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ;  

Да отстранява повредите, дължащи се на външни причини и привеждане на мрежата в състояние на нормална работа във възможно най-кратък срок, след отпадане на причините;  

Да уведомява, във възможно най-кратък срок ПОТРЕБИТЕЛИТЕ за ограничения в предоставянето на услугите, наложени от компетентните органи при извънредни обстоятелства или във връзка с националната сигурност и отбраната на страната;  

Да прекратява предоставянето на услугите в предвидените в договора срокове или, по желание на ПОТРЕБИТЕЛЯ; 

Да разглежда и взема становище по молби, жалби и предложения от ПОТРЕБИТЕЛИТЕ в едномесечен срок от датата на получаването им;  

Да води и съхранява регистър на постъпилите молби, жалби, рекламации и предложения, както и предоставените отговори по тях.  

В случай на прекратяване на индивидуалния договор на каквото и да е основание, да уведоми ПОТРЕБИТЕЛЯ за дължимите от него суми както и да постави срок на заплащането им;

33. Отговорности:

ДОСТАВЧИКЪТ носи отговорност за качеството на услугата, освен ако влошаването на това качество се дължи на причини, произтичащи от оборудването на ПОТРЕБИТЕЛЯ, или от неправомерни действия или бездействия на последния; проблеми извън МРЕЖАТА и/или настъпване на обстоятелства извън контрола на ОПЕРАТОРА, като случаи на непреодолима сила, екстремни метереологични условия, случайни събития, проблеми в глобалната интернет мрежа, действия или бездействия на трети лица и т.н.

VIII. Права, задължения и отговорности на ПОТРЕБИТЕЛЯ

34. Права и задължения:

Потребителя има право да получава услугата Интернет Достъп с характеристиките и качеството определени в настоящия договор. 

Да заплаща месечната си такса в срок, размер и начин указани в настоящия договор. 

Да осигурява достъп на САТНЕТ до имота си, с цел изграждане, поддръжка, ремонт, осъществяване на контрол и профилактика на мрежата и да съдейства на техниците при поддръжка или отстраняване на повреда. 

Да стопанисва и охранява частта от мрежата и обурудването, свързана в имота му и няма право да извършва промени и ремонти, замени на части и компоненти в мрежата на САТНЕТ. 

Да ползва услугите, в съответствие с общопризнатите норми за поведение и Интернет етика, като не допуска с действие или бездействие да се пречи на трети лица да осъществяват техни права. 

Да не предоставя интернет достъп на трети физически и юридически лица. 

Да уведомява своевременно САТНЕТ за възникнали повреди.

Да спазват указанията, инструкциите и предписанията на ОПЕРАТОРА за правилно ползване на крайните устройства;  

Да използват само крайни устройства, на които е оценено съответствието съгласно НАРЕДБА за съществените изисквания и оценяване съответствието на радиосъоръжения и крайни далекосъобщителни устройства ;

Да не извършва действия с цел нерегламентирано получаване на потребителско име и парола на друг клиент, както и тяхното използване;

Да не зарежда, съхранява, използва, разпространява или предава файлове, програми или каквито и да е други материали, съдържащи компютърни вируси, програми за отдалечен достъп („троянски коне”), нежелана поща (“spam”) или материали, насочени към преодоляване, компрометиране или затрудняване дейността на компютри и компютърни информационни системи;  

35. Отговорности:

ПОТРЕБИТЕЛИТЕ отговарят за вреди, причинени на ОПЕРАТОРА, които са пряка и непосредствена последица от неизпълнение на задълженията им по тези Общи условия и/или условията по индивидуалния договор, сключен между страните, включително при разпространението на конфиденциална информация или предприемане на действия, с които се наврежда доброто име или търговската репутация на ОПЕРАТОРА.

IX. Специални мерки за хора с увреждания:

САТНЕТ предлага специални мерки за хора с увреждания след сключване на Договор за услуги под формата на специални отстъпки или тарифи.

X. Решаване на спорове

Спорове между страните по Договора за услуги и по настоящите Общи условия могат да се решават по реда за разглеждане на предложения, жалби и молби, описан в приложимите за съответната услуга общите условия, по реда за извънсъдебно разрешаване на спорове, предвиден в действащото законодателство (вкл. пред компетентния регулаторен орган).

При непостигане на съгласие от Арбитражния съд за търговски и потребителски спорове гр. София.